Adverteren

Instagram Adverteren

Instagram adverteren

Instagram adverteren, is dat iets voor mijn bedrijf? Zeker! Instagram is één van de snelst groeiende social media kanalen. Die groei is door bedrijven niet onopgemerkt gebleven. Inmiddels is Instagram zelfs overgenomen door Facebook, waardoor het voor bedrijven nu mogelijk is om beide kanalen voor advertentie doeleinden te combineren. Wil je met jouw bedrijf uitsluitend op Instagram adverteren? Dan helpen we je natuurlijk graag!

Wat zijn de voordelen van Instagram adverteren en waarom zien we steeds meer bedrijven terug op Instagram?

Wat is Instagram adverteren?

De sterke groei van het aantal actieve gebruikers maakt het voor bedrijven interessant om Instagram als advertentiekanaal te gebruiken. Evenals bij Facebook, kan je dankzij advertenties als bedrijf zichtbaar worden op de tijdlijn van de beoogde doelgroep. Wel gaan hier een aantal stappen aan vooraf. Essentiële stappen.. want zonder een goede basis zal een advertentie niet het gewenste resultaat opleveren, terwijl onnodig veel budget verloren gaat.

Binnen Instagram adverteren draait het hoofdzakelijk om het overbrengen van een boodschap via beeld. Adverteren kan zowel middels afbeeldingen met een korte beschrijving, als via dynamische video’s. In beide gevallen kan een krachtige boodschap worden gedeeld met de beoogde doelgroep.

Je denkt hierbij aan de volgende stappen als je via Instagram gaat adverteren.

  • Budget
  • Tijdsplanning
  • Doelgroep
  • Doelstelling

Waar je bij organische berichten geen link naar de website kunt toevoegen, kan dit rondom advertenties wél. Dat betekent dat je de beoogde doelgroep kunt activeren om je website te bezoeken. Een persoon uit de doelgroep wordt hierdoor een lead of betaalde klant.

Voordelen adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram heeft voor bedrijven enorm veel voordelen. Met miljoenen actieve gebruikers, zowel particulier als zakelijk, kan je als bedrijf snel en efficiënt een vrijgemaakt budget terugverdienen. Wat zijn de voordelen van Instagram adverteren?

  • ✓ Specifieke targeting opties, waardoor jij de doelgroep gegarandeerd bereikt
  • ✓ Instagram gebruikers laten gegevens achter, waardoor veel doelgroep data beschikbaar is
  • ✓ Instagram adverteren is beschikbaar vanaf ieder budget
  • ✓ 90% van de gebruikers zijn tussen de 15 en 40 jaar

Adverteren op Instagram: onze aanpak

Wil je als bedrijf adverteren op Instagram? Dan is het belangrijk om te weten dat Instagram een geheel andere gebruikersgroep kent ten opzichte van kanalen als Facebook en LinkedIn. Het grootste deel van de gebruikers van Instagram bevindt zich in de leeftijdscategorie 15 tot 40 jaar. Wil je all-in gaan op social media adverteren? Dan is het ook mogelijk om Instagram te combineren met Facebook adverteren . Aangezien Facebook een oudere doelgroep kent, pak je beide efficiënt mee.

Wil je meer weten wat het beste voor jou bedrijf werkt.
Plan hier jou strategy-gesprek in.